Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] PC+TV = marny obraz

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] PC+TV = marny obraz
From: Adam <a.g@poczta.onet.pl>
Date: Tue, 8 Feb 2022 23:43:03 +0100
Dnia Mon, 7 Feb 2022 21:31:46 -0800 (PST), ptoki napisał(a):

> [...]
> Do tego korekcja bledow moze sprawiac ze powtarzalne zestawy sygnalow beda
> mialy powtarzalne artefakty.
> A ze tam nie ma kompresji takiej jak w jpg to artefakty nie za w postaci
> prostokatow tylko tradycyjnie "duszki" na brzegach niektorych elementow
> graficznych.
>
> Jesli bit/bity na ktorych pojawia sie blad jest malo znaczacy to felery sa
> delikatne. Jak sa znaczace to pojawiaja sie dziwne gorace albo zimne piksle.
> Oczywiscie kabel musi byc mocno udreczony aby bylo widac te felery albo
> telewizor/monitor po prostu nie stara sie robic ecc.

Dodatkowo brak korekcji błędów, idzie po prostu strumień. Jak jest dziura,
słaby sygnał i dekoder nie trafi na ramkę głónną, to może być nawet
zamrożony obraz przez dłuższą chwilę albo całkiem źle zdekodowany.

> Tak ze nie jest tak ze jak cyfrowo to bezblednie.

Otóż to.

> Tak, to jest bardziej prawdopodobne ale zakladamy ze user jednak poklikal i
> ulepszalki wylaczyl.

Są tacy, co nie wiedzą, i włączają "ulepszacze" dla sygnału z pc albo
innego bluraja.

--
Pozdrawiam.

Adam