Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] coś w zamian za kartę graficzną....

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] coś w zamian za kartę graficzną....
From: ptoki <sczygiel@gmail.com>
Date: Thu, 30 Dec 2021 23:26:04 -0800 (PST)
czwartek, 30 grudnia 2021 o 18:45:31 UTC-6 Marcin Debowski napisał(a):

> Jak Ty nic nie rozumiesz.

Ta, zarzut od osoby co standardowo usenetowo zajawia problem tak jakby sie
obawiala ze ktos to opatentuje i pomysl ukradnie...
Co mnie tu rozumiec? Masz jakas plyte, planujesz wokol niej tak ze ci nie
wychodzi.
Kosztow nie napisales, detali wymagan tez. I zarzut ze ktos kto ci pomaga
czegos nie rozumie. No pieknie...

>  Mam obecnie NASa, 8x4TB (zfs, raidz1) na mATX
> z mobo z niskoTDP Celeronem, gdzie siedzi HBA typu LSI 2208 ogarniająca
> to wszystko. Grafika jest na płycie. Rozważam zwyczajnie opcje, ktore
> dodałyby do tegu układu ecc. Dla mobo konsumenckich są płyty Asusa
> obsługujące ecc ale są one pod Ryzeny z grafiką. Koszt takiej
> przesiadki byłby ca 1500zł. Jakbym miał dodatkowo inwestować 1500zł to
> dołoże kolejne 1500zł np. do ośmiokieszeniowego NASa Synology. Będzie to
> miało większy sens.

Czyli jednak rozumiesz ze ten inicjalny pomysl to niepasowny jest.

> A w tym wątku rozważam opcję za 300zł, gdzie nauczę się też czegoś
> nowego.

No to kupuj te grafe na x1 i tyle.

> Mobo jest nowe, tylko że generic. Pamięci i cpu będą używane - stosuje
> takie od lat i nigdy nie miałem z tym problemów, co całkiem skutecznie
> uodparnia mnie na fobie innych użutkowników z ich specyficznymi
> problemami i ograniczoną znajomością moich.

Tyle cyrku zeby miec ecc? No jak lubisz to czemu nie?

> Tak jak wpomniałem w wyjściowym poście, nie szkodzi zapytać.

> Jak masz pulę danych idącą w dziesiątki terabajtów i zależy Ci na
> integralności tych danych (bez wyciągania raz na tydzień kopii
> zapasowych) to ecc staje się częścią tej układanki.

Ale tak praktycznie ile razy zlapales takie bledy w systemach bez ecc?
I dla jakiego przypadku okazuje sie to krytyczne?