Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] czy warto się pakować w serwer?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] czy warto się pakować w serwer?
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Fri, 29 Jun 2018 23:01:19 GMT
On 2018-06-29, ToMasz <tomasz@poczta.fm.com.pl> wrote:
> rozglądam sie za nowym kompem. w sensie dlamnie ma zastąpić athlona, ale
> ma być używany, poleasingowy czy jakiś tam, z gwarancją rozruchową.
> znalazłem na allegro:
> "i7 3930K MSI 16GB komputer / serwer rack 2U" 1600zł

A masz do tego szafę?

Mogę się podzielić doświadczeniami z Dell PowerEdge 1950 (1U), którego
kiedyś sobie kupiłem z czystej ciekawosci. Hałasu (wentylatory), który to
generuje, nie da się porównać z żadnym standardowym pecetem. Ale to 1U
więc może dlatego (dużo małych wentylatorów).

Co do, czy zaraz padnie to bym się nie obawiał. Wydaje mi się, że taki
sprzęt pojawia sie na wtórnym rynku bardziej z powodu zmiany technologii
(przejście na serwery wirtualne) lub zwykłej wymiany na nowszy, niż
ryzyka, że się rozkraczy. Markowe, biurowe np. właśnie Delle są
praktycznie nie do zdarcie. Serwery powinny być bardziej odporne.

--
Marcin