Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Czy stary SAS w RAID 0 będzie szybszy od nowszego dysku desk

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Czy stary SAS w RAID 0 będzie szybszy od nowszego dysku desktopowego ?
From: MB <"dreernuqooc"@dunflimblag.mailexpire.com >
Date: Fri, 01 May 2015 19:50:09 +0200
W dniu 2015-04-29 o 14:48, ww pisze:

> Problemy i problemy. Jest ich tam więcej i może coś by się znalazło. Z
> drugiej strony zaczynam mieć poważne wątpliwości czy chce dodatkowe
> dwa głośne dyski w domowym komputerze. Może jednak jakiś ssd to
> mądrzejsze wyjście.

> Też nie jestem.

A ja jestem, bo mam dokładnie ten model LSI wypruty z jakiegoś starego
HPka. Używany był ze zwykłym Asusem M4A77TD-PRO (PCI-E x16 na grafikę,
PCI-E x4 na ten kontroler). Wyniki raczej takie sobie. Teraz mam go poza
obudową (bo nie ma i nie będzie sterowników dla Win8.x i następnych) ale
AFAIR że wewnętrzny RAID0 3x 1TB z mobo Asusa (AMD710+PhenomII 955)
minimalnie lepiej się sprawdzały szybkościowo.
Z tym że używałem go z 3 dyskami SATA (Samsung F3 1TB) a nie SAS.
Wyjąłem z systemu z powodu j/w (sterowniki) plus to, że do małych plików
SSD jest znacząco bardziej wydajny - nawet stary już Samsung 840 @SATA2.

--
/MB