Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] "Ze starej płyty..."

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] "Ze starej płyty..."
From: "Big Jack" <aaaaa@bbbbb.zz>
Date: Thu, 2 Apr 2015 04:38:43 +0200
Mam bardzo leciwy komputer zbudowany na płycie MSI MS-6728 Neo2 LS z
chipsetem Intel 865PE
http://pl.msi.com/product/mb/865PE_Neo2_S_LS_FIS2R.html#hero-overview
Na pokładzie ma procesor P4 3GHz, Sound Blaster Live! 5.1 i od niedawna
karta WiFi TP-Link TL-WN751ND (150Mbps), która zastąpiła kartę Pentagram
Hornet P6121-L6 (54Mbps). Karty oczywiście na PCI. To wszystko działa na
Win XP Pro. Od momentu tej zmiany zaczęły się problemy z dźwiękiem.
Cokolwiek gra: mp3, dźwięki materiałów filmowych na stronach www,
dźwięki systemowe, etc, wszystko jest "wzbogacone" o trzaski, które do
złudzenia przypominają te ze zdartych winylowych płyt. Trzaski pojawiają
się nieregularnie i z różną głośnością. Problem występuje nie tylko z
Sound Blasterem, ale również z kartą dźwiękową on board. Kiedy wyjmie
się TP-Linka problem natychmiast znika. Nie pojawia się również kiedy
ponownie zainstaluje się Horneta. Ponowne zainstalowanie TP-Linka
powoduje natychmiastowy powrót trzasków. Instalowałem do TP-Linka
najnowszy sterownik i niektóre starsze. Zmieniałem sloty PCI instalacji
Sound Blastera i TP-Linka, wszystko na próżno. TP-Link TL-WN751ND w moim
komputerze generuje trzaski i szlus! Ma ktoś może jeszcze jakiś pomysł,
co można by jeszcze sprawdzić i zmienić żeby w końcu cieszyć się i
szybszą kartą i nieskalanym dźwiękiem? TL-WN751ND jest oparta na chipie
Atheros AR9227, natomiast Hornet na Realtek RTL8185L. TIA

--
Big Jack
        //////     GG: 660675