Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] program do doglebnego testowania hdd

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] program do doglebnego testowania hdd
From: Pszemol <Pszemol@PolBox.com>
Date: Wed, 30 Apr 2014 18:54:49 +0000 (UTC)
Irokez <no.email@wp.pl> wrote:

> No piszę, że nie używam ;) szkoda mi czasu, wolę wymienić kostki niż męczyć
> kompa pół dnia.
> Kiedyś właśnie Memtesta odpalałem z płytki ale nic nie znalazł, a laptop
> i tak walił co jakiś czas błąd zapisu pamięci i czarny ekran (Dell D631,
> komunikat wewnętrznego biosa a nie systemu windows).

Zrozumiałem wcześniej że nie używasz Memtest86 tylko czegoś innego :-)
Mnie nie stac na taka metode jak Twoja, gdzie jak tylko podejrzewasz kostke
pamięci to ją wyrzucasz :-))

Swoją drogą to dzięki za rekomendacje MHDD - wykryłem jednak problemy z tym
dyskiem twardym, 67 sztuk UNC i 16 relokacji w SMART.

A więc wymienię jej ten dysk twardy tak czy inaczej a i może problem
bluescreenów zniknąć...

Przeglądnąłem wszystkie zachowane na jej dysku memory dumps i wszystkie
odnoszą sie do "Bug Check Code" = 0x3B...

Według MSDN:
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/hardware/ff558949(v=vs.85).aspx
"Cause

This error has been linked to excessive paged pool usage and may occur due
to user-mode graphics drivers crossing over and passing bad data to the
kernel code."

Ma to więc związek z pamięcią stronnicowaną, ale nie wiem czy bardziej
podejrzewać tu kostki DDR3 czy dysk twardy, używany przecież też do
swapfile...

Co myślicie?