Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Cichy i wydajny komputer

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Cichy i wydajny komputer
From: "maX" <averwywal@interia.pl>
Date: Wed, 23 Apr 2014 19:29:58 +0200

Użytkownik "Piotr Rezmer" <p.r@bezBzdur.pl> napisał w wiadomości news:lj3cd6$3eo$1@node2.news.atman.pl...

Tak jak w sąsiednim wątku pisałem o i5T - tą "energooszczędność"
uzyskano obniżając częstotliwość względem zwykłego i7 4770 (2.5 GHz
zamiast 3.4 GHz). Podobny spadek poboru mocy uzyskasz na zwykłym 4770
jeśli zmniejszysz mu częstotliwość o 900 MHz i obniżysz napięcie
zasilające.

Tak też myślałem. Natomiast trochę mnie zaskakuje całkiem dobry wynik 4770T w teście Passmark. 9k5 vs 8k8 dla 4770 przy teście wszystkich rdzeni. Test pojedynczego rdzenia wypada nawet minimalnie lepiej na korzyść 4770T (wyniki z CPUBoss). Przy tak duże różnicy w maksymalnym zegarze (bez trybu turbo) 3,5 vs 2.5 GHz (czyli 40%) można by się spodziewać dużo większej różnicy w wynikach. Widać, że przełożenie zegara na wynik testu nie jest liniowe.

Podejrzane te testy Passmarka. Oczywiście wiadomo że nie będzie proporcjonalnego, 40%-owego przełożenia na wyniki benchmarków, ale 8% to zdecydowanie za mało. Sprawdziłem kilka innych benchmarków i np w 3DMarku ta różnica wynosi 25% (a tu dodatkowo może być ograniczana przez kartę graficzną). Jak już będziesz miał tego 4770T to możesz sprawdzić i porównać wyniki np. w Cinebenchu. To dość uniwersalny benchmark, niemal niezależny od innych komponentów (pamięć, karta grafiki, system operacyjny), za to w przeciwieństwie do syntetycznych benchmarków dość praktyczny (liczy konkretne zagadnienia).

Musi mieć conajmniej 2x 1920x1200. Inna rzecz że (skoro z jakichś
przyczyn nie chcesz przejściówki HDMI-DVI) możesz używać jednego DVI z
płyty głównej, a drugiego z karty graficznej.

Nie mam nic przeciwko przejściówce. Po prostu często dane marketingowe nie zawsze idą w parze z rzeczywistością. No ale jak zachce mi się zagrać nawet w najprostszą grę to pewnie iGPU się zadławi.

Intel najszybsze integry pakuje do najszybszych procesorów (czyli właśnie i7). Sprawdź jak twoje gry chodzą na integrze (CoD napewno pójdzie), a potem podejmij decyzję czy kupić oddzielne GPU.

Ciekawe czy przy obciążeniu grafiki w CPU spada wydajność CPU?

W AMD jak pamiętam tak, w Intelach nie wiem. Normalnie ma to małe znaczenie bo jak zintegrowany GPU chodzi na maxa to z reguły to on staje się wtedy wąskim gardłem, więc spadek wydajności CPU nie ma znaczenia. Chyba że w tle puszczasz na CPU jakiś projekt i potrzebujesz maksymalnej wydajności.