Re: wymiana grat贸w

Autor: LPPL <ummagumma_at_gazeta.pl>
Data: Mon, 15 Apr 2013 23:24:08 +0200

U偶ytkownik "Michal"

> A sprzedaj膮 si臋 przechodzione biur贸wki w 99,9% nie w takim stanie jak
> piszesz, z okrojonym biosem

Przechodzone? 2-3 latek marki Lenowo albo Dell, co chodzi艂 sobie w biurze
po 7 godzin w iddle albo obci膮偶ony jakim艣 powerpointem, exelem czy innym
arkuszem kalkulacyjnym? Jedyne co mu mog艂o zaszkodzi膰, to kurz.

> cz臋sto nietypowym zasilaczem/mobo

Ta nietypowo艣膰 nie odgrywa w tym przypadku 偶adnej znacz膮cej roli.

> o ograniczonej mo偶liwo艣ci rozbudowy

Nie zapominajmy, 偶e kole艣 nie widzia艂 potrzeby modernizowania komputera
przez 10 lat...

> nieproporcjonalnie drogich DDR II itp.

Cena u偶ywanych modu艂贸w o pojemno艣ci1gb ddr 2 i 3 jest zbli偶ona. R贸偶nica
zaczyna by膰 widoczna przy wi臋kszych pojemno艣ciach.

> I po takim rze藕bieniu powstaje nie pies ni wydra - ani to budowany od
> zera komputer hobbysty z jego uniwersalno艣ci膮, ani typowy A-brand.

Po takim rze藕bieniu mamy stabilny jak pos膮g komputer za grosze dla amatora,
kt贸ry chodzi sobie powiedzmy 4 lata i kt贸ry potem oddajemy biednym
dzieciom albo wymieniamy na skrzynk臋 piwa.
Hobbysta po dw贸ch latach zwykle wymienia grafik臋 i dok艂ada ram, ew. twarde
dyski. Po kolejnych dw贸ch, trzech latach komputera ze 艣redniej p贸艂ki nie da
si臋 ju偶 mocno modernizowa膰 (to znaczy si臋 da, ale si臋 zwykle nie op艂aca).
Zmiana grafiki ju偶 nie wystarczy, bo procesor za s艂aby, procesora bez ko艅ca
si臋 kr臋ci膰 nie da, a nie wymienimy go bez wymiany p艂yty, bo podstawki w
mobo zmieniaj膮 si臋 w艂a艣nie w takim mniej wi臋cej cyklu, ram jest ju偶 zawsze
niekompatybilny, dysk za ma艂y, wi臋kszo艣膰 interfejs贸w si臋 zmnienia,
zasilacz staje si臋 niepewny, obudowa archaiczna, wiatraki coraz g艂o艣niejsze
itd.
Jest to reanimowanie na si艂臋 i warto (zanim komputer staraci jak膮kolwiek
warto艣膰 rynkow膮) sprzeda膰 go przed tym czasem i z艂o偶y膰 od nowa nowy. Ale to
tylko moje zdanie, osobi艣cie uskuteczniam inny system - nowy po takim mniej
wi臋cej czasie w臋druje do pracy, a ten z pracy (o ile ma si臋 dobrze
technicznie) u mniej wymag膮jacej rodziny. Albo s艂u偶y do eksperyment贸w;)

> Ale co kto lubi - troch臋 przerzuci艂em tych poleasingowych komputer贸w i
> do prostych zada艅 biurowych albo jako jaki艣 komputer pomocniczy w domu s膮
> OK - jako g艂贸ny desktop dla u偶ytkownika o wymaganiach wi臋kszych ni偶
> minimalne IMHO za bardzo si臋 to nie nadaje.

No pi臋knie, ale tu nie idzie o komputer dla hobbysty, tylko sprz臋t dla
amatora (przez du偶e A), kt贸ry chce reanimowa膰 komputer z zamierzch艂ej
epoki - a propozycje to nowa p艂yta, procesor, pami臋ci i dysk (bo stary ma
pewnie 40, g贸ra 80 Gb) w starej budzie i pod艂膮czone dla oszcz臋dno艣ci do
starego dvd i zasilacza, a to jest wg. mnie partyzantka
Je艣li kto艣 da propozycj臋 z艂o偶enia ca艂ego nowego kompa (za cen臋 jakiego艣
sprawnego, markowego polisingowca) kt贸ry b臋dzie lepsz膮 alternatyw膮 ni偶 ten
frankenstein zaproponowany przez maXa:) i przedstawi tu kosztorys to
obiecuj臋, 偶e zjem to co napisa艂em (razem z matryc膮 ofkoz).

--
LPPL