Re: Dobry zasilacz

Autor: Kosu <Kosu_at_nospam.com>
Data: 06 Apr 2013 21:06:16 GMT

On 2013-04-06, Mr. Misio <mrmisiodegrizzly_at_gazeta.pl> wrote:
> przy pracy komputera 24/24 jak np. u mnie to jest 3xWiecej :)

No jeśli Twój komp przez te 24/24 nie jedzie na 100%, to ja bym
pomyślał nad drugim. To dopiero będzie oszczędność.

Nie wiem jak jest u Ciebie, ale znam takich zawodnikĂłw, co na jednej
maszynie chcą grać w najnowsze gry na 3 monitorach, ale trzymają
je włączone non stop, bo się jakiś torrent ściąga albo jakiś serwer
quake'a prowadzą i tak dalej. Efekt? 300W w idle na coś, co mógłby
robić komp z 10-krotnie mniejszym poborem. No i specyficzny mikroklimat
w pomieszczeniu :).
Na takim tle ten ewentualny zysk z efektywności zasilacza traci sporo
atrakcyjności :D

No i należy pamiętać, jak wyglądają krzywe efektywność(obciążenie).
Przy małym poborze jest zazwyczaj słabo, przy 50% obciążenia jest
maksymalna efektywność, a powyżej trochę spada (w lepszych minimalnie,
a w gorszych znacznie).

pozdrawiam,
Kosu