Czy ta płyta główna jest już martwa?

Autor: Paweł <brop_at_wp.pl>
Data: Mon 25 Jul 2011 - 20:45:20 MET DST

Witam
Mam pewien leciwy juz komputer z płytą Gigabyte GA-8I915PL-G, Prockiem "Dual
Core" LGA 775 i 512 MB RAM DDR1. Chcialem do tego zestawu dołożyć drugą kość
512 MB (MDT PC3200 DDR 400 MHz CL3). Dolożenie tej kości spowodowało dziwne
tykanie komputera po ponownym rozruchu. Po chwili na ekranie pojawił się
komunikat w stylu "BIOS Recoverying...", a następnie komputer się wyłączył.
Po fakcie niestety zdałem sobie sprawę, że ustawiłem nieopatrznie opcję w
BIOSie "No-execute Memory Protect" na "Disabled". Po ponownym uruchomieniu w
komputerze kręcą się jedynie wiatraki, monitor wyświetla "no signal", a sama
płyta po odpięciu obu kości RAM oraz HDD w ogóle nie "piszczy".
Zaznaczam, ze przed tą feralną decyzją o dołożeniu RAMu komp działał w 100%
ok.
Czy te objawy sugerują całkowity pad płyty głownej, czy da się ją jeszcze
wskrzesić? Czy już szukać zastępczej?

Pozdrawiam
Paweł