Re: zepsuty sprzęt-gwarancje...naprawa...czekanie

Autor: Vituniu <vituniu_at_poczta.fm>
Data: Tue 19 Jul 2011 - 10:43:36 MET DST

> Z mojego doświadczenia wynika, że dla dysków zdrowiej jest,
> jak nie są przenoszone ale za to pracują non-stop.

Co do przenoszenia - zgoda. Co do pracy non-stop juz nie
koniecznie, choc zgadzam sie z tym, ze "stres zalaczeniowy"
dla elektroniki jest momentem krytycznym.

> Już dwa razy miałem przypadek, że stary "amatorski" dysk,
> do tej pory działający w "trybie serwerowym" niezawodnie,
> "umarł" po dłuższym przestoju.

Zdaza sie... Niedawno "zmarl" mi na rekach zabytkowy pecet
znajomej oddany do przeczyszczenia... Szkurdebalanscholerajasna.
Po kilku godzinach i dwukrotnym rozlozeniu na czynniki pierwsze
raczyl ozyc... Uf.

> Co zatem masz na myśli pisząc o "przeznaczeniu" do pracy 24/7?
> (marketing pomijając ;) )

Jakis czas temu, przy podobnej dyskusji, obstawalem (podobnie
jak Ty teraz) przy tym, ze sprzet pracujacy non-stop nie powinien
miec wskaznika MTBF krotszego niz ten sam sprzet pracujacy kilka
godzin dziennie. Wlasnie ze wzgledu na obciazenie / sres rozruchowy
(czy jak to tam nazwac).

Zostalem przeglosowany, co z reszta poparto stosownymi danymi
od producentow. Wynkalo z tego, ze MTBF dla dysku pracujacego
bez przerwy moze byc znaczoco nizsze nic dla tego samego dysku
pracujacego 8 godzin dziennie.

Dlaczego? nie mam pojecia. :) Moze marketing, jeden producent wie.

Ale faktem jest, ze taka np. Barracuda ES.2 nie jest (byla? nie
wiem czy sa jeszcze w ofercie) znaczaco drozsza od analogicznej
7200.11 a ma MTBF oszacowany na 1,2 miliona godzin.
Wizualnie zas rozni sie od 7200 na tyle, ze (poza marketingiem
rzecz jasna ;)) mozna ja podejrzewac o np. inne lozyska.

pozdrawiam,
Vituniu.