Re: sposób na bad sektory

Autor: Tomasz Jasiński <Belzebub_at_invalid.invalid>
Data: Sat 16 Jul 2011 - 12:08:41 MET DST

Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 15 Jul 2011 23:18:29 -0700 (PDT)
 doszła do mnie wiadomość
<0f411701-764d-440a-86ab-dcd3a818560f@h14g2000yqd.googlegroups.com>
 od BearBag <cactusek@gmail.com> :

>Ok, ale zacytuje fragment punktu 3:
> "Najlepszym sposobem na usunięcie badów i wolnych sektorów jest
>zerowanie a potem remap dysku (zerowanie powoduje bezpowrotną utratę
>danych)
>Aby wykonać zerowanie całego dysku w MHDD należy użyć komendy ERASE i
>liknąć 2 razy enter . "
>
>Czyli utrace te dane czy nie? Nie chciałbym niemiłej niespodzianki po
>restarcie. Niby wszystko najważniejsze mam już na dysku zewn. zle chce
>korzystać z tych danych dopoki dysk nie zacznie sie sypać dalej.

Jeśli ustawisz tak, jak na zdjęciu pod p 3, to wykonasz tylko skan
dysku z opcją remapowania problematycznych sektorów(klawisz F4, remap
ustawione na ON), zerowanie całego dysku wykonuje się wpisując z
klawiatury komendę ERASE, Alternatywą dla MHDD jest płatny SpinRite.
SpinRite jest nieco bardziej zaawansowany, jednak na takim dysku
będzie działał ładnych kilka godzin(operation level 5).