dysk sieciowy, albo synchronizacja lokalnych?

Autor: Piotr Wozniacki <p.wozniacki_at_wp.pl>
Data: Tue 15 Feb 2011 - 11:44:26 MET

Mam problem, a s膮 w nim aspekty zar贸wno sprz臋towe jak i programowe - prosz臋
wi臋c Moderatora o wyrozumia艂o艣膰 :)

Ot贸偶 cz臋sto pracuj臋 "na 2 komputery" w swoim mini-biurze (laptop plus silna
stacja robocza do oblicze艅 w drugim pomieszczeniu, obs艂ugiwana przez Remote
Desktop). Chcia艂bym, aby przynajmniej jedna pratycja dyskowa by艂a zawsze
dost臋pna z obu (nawet gdy drugi jest wy艂膮czony), i aby zawsze zawiera艂a
identyczne wersje plik贸w. Pytania:

1. Sprz臋towe

Najpro艣ciej by艂oby u偶ywa膰 dysku sieciowego (mam router Linksys WRT350N, z
mo偶liwo艣ci膮 podpi臋cia dysku pod USB). Ale pr臋dko艣膰 takiego dysku z obu
komputer贸w to zaledwie 5-7 MB/s max - czy tak by膰 musi, i co jest w膮skim
gard艂em? Sie膰 jest 100 Gbps...

2. Software'owe

Poniewa偶 powy偶ej wspomniana pr臋dko艣膰 dysku sieciowego jest stanowczo zbyt
ma艂a, zmuszony jestem u偶ywa膰 jednej z partycji stacji roboczej, i mapowa膰 j膮
na laptop. Ale chcia艂bym, aby zawarto艣膰 dysku lokalnego w laptopie zawsze
odpowiada艂a tej w stacji roboczej; jakim narz臋dziem (najlepiej windowsowym,
albo freeware) mog臋 synchronizowa膰 katalogi na tych dyskach w taki spos贸b,
aby:

- mie膰 w nich "sum臋" zawarto艣ci z laptopa i z dysku zdalnego

- mie膰 w tej zawarto艣ci zawsze najnowsze wersje plik贸w?

Domy艣lam si臋, 偶e to b艂ahostka - ale nie jestem fachowcem IT, wi臋c prosz臋 o
pomoc

Piotr