Re: Dołożenie dysku ??? robić RAID 5?

Autor: Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk_at_epsilon.eu.org>
Data: Sun 23 Jan 2011 - 20:39:56 MET

epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Wojtek"
>Po pierwsze trudno znale¼æ w sieci jakie¶ sensowne testy wydajno¶ciowe
>takiego rozwi±zania (swap na odrêbny hdd). Ja sam raz mia³em tak
>postawiony system i by³em wysoce rozczarowany. Argumentów za tym
>rozwi±zaniem jako¶æ nie widzê.
>Po drugie aby by³o to w miarê wydajne to zak³adam, ¿e dysk pod swapa
>musi byæ w miarê szybki -> wspólczesny. Je¶li wspó³czesny to pojemno¶æ
>100GB wzwy¿. Swap zajmie kilka GB a co z reszt±? mam wydaæ kasê na
>nieu¿ywany dysk? A je¶li co¶ na niego do³o¿ê to gdzie zysk z
>eksluzywnego dostêpu do mechaniki dysku?
> [...]

Po pierwsze - w jêzyku polskim s³owo ekskluzywny nie oznacza tego
samego, co exclusive w angielskim. Po polsku mówi siê wy³±czny.
Po drugie - mowa by³a o wydajno¶ci, a nie o koszcie.
Po trzecie - s± wspó³czesne szybkie dyski poni¿e 100GiB (a czasami swap
zajmuje wiêcej ni¿ kilka GiB). Komputery to nie tylko desktopy dla
graczy.
Po czwarte - jestem sobie w stanie wyobraziæ sytuacjê, w której mo¿e siê
jednak op³acaæ wydzielenie osobnego szybkiego dysku na swap.
A tak na marginesie, podejrzewam, ¿e przy wy³o¿eniu swapa na osobne
urz±dzenie nale¿a³oby zrobiæ tam mirror.

--
`b  Kruk@epsilon.eu.org   d'