Dysk padł, co kupić?

Autor: furi <usuntofurifurius_at_gmail.com>
Data: Fri 21 Jan 2011 - 08:12:18 MET

Witam
Mój hdd wyzionął ducha, wczoraj normalnie się wyłączył, a dzisiaj jak
włączyłem kompa, jakieś dziwne odgłosy głowicy, a w środku coś luzem
lata jak się nim trzęsie. Zgodnie z powiedzeniem, że ludzie dzielą się
na tych którzy robią kopie zapasowe albo zaczną je robić potrzebuje
dwóch HDD, jeden do użytku a drugi do kopi.
Jako, że ostatni raz HDD kupowałem z 5 lat temu poradźcie co jest teraz
najcichsze, prędkość zupełnie mnie nie interesuje bo do systemu mam SSD,
Zastanawiam siÄ™ nad:

WD Caviar Green WD15EARS
http://elara.ie/products/detailsfullat.asp?productcode=ECE1891381#spec

5400 RPM wiec powinien być cichszy niż standardowe 7200, dobrze myślę
czy jednak różnica w głośności minimalna, a w wydajności spora?

Do backupu wezmę obojętnie jaki ~300 GB, itak będzie działał tylko
podczas robienia kopi albo nie daj boże kiedy będzie potrzebna.
pozdrawiam