Re: Wysyłka HDD do Western Digital.

Autor: 4CX250 <taunusmtv_at_poćta.łonet.pl>
Data: Tue 11 Jan 2011 - 15:51:38 MET

Użytkownik "Maciek Babcia Dobosz" <babcia@jewish.org.pl> napisał w
wiadomości news:20110111153820.1f01dc75@babcia-workstation...
Dnia 2011-01-11, o godz. 14:58:44
"Remek" <dupa@gmail.com> napisał(a):

> Zastanawiam się co ma wspólnego stosowany procesor z takim, czy innym
> formatowaniem dysku. To czy dysk można sformatować niskopoziomowo
> zależy od dysku/jego konstrukcji/oprogramowania, a nie od procesora.

Tu nie chodzi o konkretny procesor a o generacje sprzętu raczej.

Miałem gdzieś w roku 88 XT ale tylko z dyskietkami więc tu nei powiem ale
jeśli dobrze pamiętam to już w BIOSie mojego następnego komputera 286 było
menu BIOS a w EPROMie zaszyta była procedura formatu niskopoziomowego.
W tym AT286 formatowałem niskopoziomowo swój dysk z formatem MFM na nowy
format RRL który dawał 50% zwiększenie pojemności dysku wywołując własnie
tą funkcje. W ten sposób z mojego Seagate 20MB zrobiło się 30MB.
Czasem była ta opcja dostępna w Menu BIOSu a jak nie, to trzeba było ją
wywołac albo jakimś programem albo choćby z palca w DOSie wskazując vektor
tej procedury w pamięci.

Marek