Re: Windows'owy RAID 0?

Autor: Adam Koltowski <alfak_at_wytnijto.onet.pl>
Data: Mon 03 Jan 2011 - 21:11:57 MET

Użytkownik "Piotr Wozniacki" <p.wozniacki@wp.pl> napisał w wiadomości
news:4d206010$0$2447$65785112@news.neostrada.pl...
> Witam w Nowym Roku,
>
> Mam pytanie (w kontekście nowo nabytego laptopa, który ma miejsce na drugi
> dysk twardy ale NIE ma opcji RAID w kontrolerze SATA):
>
> - jakie są Wasze praktyczne doświadczenia z windowsowym RAIDem 0?
>
> Jak pewnie wiecie, Windows 7 umożliwia skonfigurowanie takowego już od
> wersji Professional, więc jest to jakaś opcja - ale czy warta zachodu?
>
> Byłbym wdzięczny nie tyle za opinie nt. sensu stosowania macierzy stripe w
> ogóle, ale możliwych do uzyskania w takiej macierzy, zbudowanej w Windows
> [...]

Nie wiem dokladnie jak to jest w 7 (jeszcze nie probowalem a i nie
czytalem), ale w XP na pewno nie bylo mozliwosci ustawiania dyskow
dynamicznych (wlacznie z raid) na partycji systemowej. Mozna bylo sobie
stworzyc taki softwarowy RAID jako volumen na dane (jesli ktos np. pracuje
nad projektami i potrzebuje szybki zapis/odczyt, lub pod katem
zabezpieczania danych w razie padu dysku). Wiec jesli chcesz przyspieszyc
sam system to neistety opcja taka niewiele wnosi jesli nie jest to sprzetowy
RAID. Mozliwe, ze w 7 jest inaczej - prosze o sprostowanie .....

Adam