Re: Jaki sprzęt na serwer plików?

Autor: Maciek <babcia_at_jewish.org.pl>
Data: Mon 03 Jan 2011 - 13:17:19 MET

Dnia 2011-01-03, o godz. 12:52:20
Przesmiewca <przesmiewca@vpp.com.pl> napisał(a):

> 48 godzin to wbrew pozorom dla niektorych firm bardzo duzo, w
> przypadku raidu na linuksie jestem wstanie odtworzyc sie momentalnie
> uniezalezniajac sie od firmy zewnetrznej. I nie placac dodatkowo za
> czas reakcji.

No to przykład z życia: początek sierpnia 2010, centrum Warszawy.
Uderzenie pioruna w budynek. Mimo zabezpieczeń antyprzepięciowych
impuls elektryczny który dotarł do maszyny spalił ją konkretnie -
zresztą nie tylko ją ale to nie temat. Padły właściwie wszystkie
elementy serwera łącznie z tym że na grafice i obu dyskach (RAID-1
software-owy robiony mdadm, system Debian). Do tego stopnia że w
elektronice dysków eksplodowały niektóre scalaki. Teraz napisz mi jak
bez backupu jesteś w stanie odtworzyć momentalnie nie mając ani
zapasowego sprzętu ani backupu?

> Jak juz napisalem - swoim backupem moglem sobie tylko powachlowac nie
> majac gdzie sie odtworzyc.

Widzisz a ja miałem gdzie bo zanim zdążyłem spod Słupska dotrzeć do
Warszawy to czekała na mnie maszyna z serwisu.

> Dane mialem na dysku i to nie backup byl mi potrzebny, ale
> specyficzny kontroler.

Mając backup mógłbyś go odtworzyć szybko na
zapasowym/wymienionym/pożyczonym sprzęcie i pracować dalej. Nie mając
backupu byłeś skazany na rzeźbienie i szukanie w trybie awaryjnym
nietypowego sprzętu. Sam oceń sobie czy warto zapłacić za spokój w
sytuacjach awaryjnych.

Zdrówko