Re: przegrzewanie sie PC...a brak pomysłów..

Autor: Tmek <Tmek_at_dom.ek>
Data: Sun 26 Dec 2010 - 21:55:35 MET

Użytkownik "BETON" <brak@mejla.pl> napisał w wiadomości
news:if826e$2b0$1@inews.gazeta.pl

> Ale nie wiem który to czujnik...
> Załozyłem porządny radiator i wentylator na procesor, na
> radiatorze fabrycznym chipsetu dałem wiatrak- troche
> pomogło- ale tylko spowolniło to przegrzewanie sie
> komputera- co w efekcie powoduje zadziałanie zabezpieczen
> i wyłaczenie komputera. Nie mam mozliwosci w biosie
> zmienić temperatury wyłączenia. Wyłacza sie gdzies gdy- speedtest pokazuje
> ok 90st. Nie mam juz siły do tej płyty głownej czy procesora- (
> gigabyte i amd 5200+)

Mam podobny procesor i mialem podobny problem.
Proc przegrzewal sie jakiekolwiek chlodzenie by nie bylo, a po osiagnieciu
120 stopni wylaczal.

W skrocie mozna to opisac jako wada fabryczna. Pasta termoprzewodzaca w
procesorze traci swoje wlasciwosci, kurczy sie, traci kontakt z tym co ma
odprowadzac cieplo.

Mozna to naprawic w ten sposob
http://images47.fotosik.pl/486/fa3692c886a2131d.jpg
(Ta blyszczaca plama na krzemie to miejsce gdzie odparzyla sie pasta )

-Po odcieciu trzeba wyczyscic tkanina pozostalosci po pascie na krzemie i
przykrywce.

-SCIAC TO CZARNE CO LACZY, najlepiej tam gdzie zostalo najmniej - jak tego
nie zrobisz po zlozeniu plytka oprze sie na czarnym nie na krzemie i nie
bedzie dobrego odprowadzania ciepla mimo nowej pasty (zlozylem bez ciecia i
musialem rozbierac - choc mniej to i tak przegrzewal sie)

-Nalozyc nowa paste na krzem, tak aby cala powierzchnia byla po docisnieciu
byla przyklejona.

-Na koniec skladajac trzeba przykleic ten metal do proca tak jak bylo
fabrycznie, czyli np silikonem albo klejem do luster czy czym tam chcesz a
co elestyczne jest i docisnac na czas laczenia.

-Jak sklei mozna zakaldac tak jak bylo.

Po tej operacji przy max obciazeniau temp nie przekracza 70 stopni, czyli
jest jak kiedys.

pzdr
Tmek