Re: Dysk uszkodzony mechanicznie - gdzie odzyskac dane w Wawie?

Autor: Sławek Maculewicz <smacul_cut_here_at_go2._and_here_.pl>
Data: Thu 16 Dec 2010 - 15:59:49 MET

Dnia 16-12-2010 o 15:31:13 de Fresz <defresz@nospamo2.pl> napisał(a):

> Ponoć, jak już się dowiedziałem, 2,5" są znacznie gorsze do odzyskiwania
> danych w takich sytuacjach (czyli nie jakaś zgubiona tablica partycji
> itp.), 3,5" znacznie lepiej rokuje. No i ten nie pracował
> (zapis/odczyt/wyszukiwanie) w czasie upadku.

[ciach...]

> W ogóle nie startują talerze, więc i w żadnym sofcie się nie pojawia.

Miałem kiedyś podobnie, jak udało mi się ukruszyć kawałek złącza SATA -
już nie pamiętam niestety czy sygnałowego, czy zasilania. Ot, za mocno i w
złą stronę szarpnięta wtyczka.
Podgięcie blaszki i doklejenie cyjanopanem ukruszonego fragmentu
przywróciło dysk do życia.
Weź może pacjenta pod lupę i sprawdź miernikiem, czy zasilanie wchodzi ze
złącza na ścieżki. Może jakiś lut pękł...

A może te dyski tak jak samochody - mają bezpieczniki bezwładnościowe? 8-(

--
Brak sygnaturki.