Re: Czy administrator ma prawo znać hasła użytkowników poczty?

Autor: Maciek <babcia_at_jewish.org.pl>
Data: Tue 07 Dec 2010 - 14:28:54 MET

Dnia 2010-12-07, o godz. 13:18:22
Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> napisał(a):

> Możliwość wglądu do danych, to jedno (BTW, są systemy, w których
> administrator nie jest aż tak omnipotentny, jak standardowy root), ale

Ja tego nie kwestionuje i zdaję sobie z tego w pełni sprawę. Natomiast
zwróciłem uwagę na to że jawna lista haseł to nie jedyny sposób by
dostać sie do konta.

> to niekoniecznie chodzi tylko o to. Teoretycznie, można wysłać maila
> jako ktokolwiek. Ale już _sensowne_ spreparowanie do tego odpowiednich
> logów z serwera (a do tego jeszcze często połączenie tego z logami np.
> domeny AD, serwera DHCP czy czegokolwiek innego) nie musi być takie
> trywialne jak zalogowanie się na czyjeś hasło.

A tu masz jak najbardziej rację. Inna sprawa że jeśli to jakiś "panel
postmastera" i "program do obsługi poczty napisał sam admin" gdzie są
dostępne hasła odkrytym tekstem to nie sądzę by to była jakieś
skomplikowana sieć i zaawansowane logowanie. Zwłaszcza że tenże admin
był ponoć dumny ze swego dzieła. ;-)

Zdrówko