Re: AP jako odbiornik.

Autor: nom <nom73_at_usunto.gazeta.pl>
Data: Wed 01 Dec 2010 - 13:44:21 MET

Użytkownik "Tomek Głowacki" <t_gl_nospam_wyalto@wytnijto_o2.pl> napisał w
wiadomości news:id301k$qdj$1@portraits.wsisiz.edu.pl...

> Ale ma sporą wadę. Tryb AP Client niestety, nie jest przezroczysty. To
> znaczy, że owszem, połączy się do istniejącej sieci WiFi jako klient, ale
> po stronie LANu kablowego jest już inna sieć, a między LANami robiony jest
> NAT.

W najnowszej wersji firmware WR543G ma opcje Bridge, wiec łącząc się z innym
APekiem jest cały czas w tej samej sieci.
Tańszy jest jeszcze WR340G, też ma opcję Bridge i kosztuje jakieś 60zł. :-)
Ostatnio łączyłem go z AP Intelinnet i działają bardzo dobrze, zarówno
komputery podłączone do AP Intellinet jak i do TP-Linka WR340 są w tej samej
sieci i mają adresy z tej samej puli. Maksymalnie można tak spiąć 6 APeków i
to się chyba nazywa WDS. :-) Wadą tego rozwiązania jest, że maksymalnie
można ustawić szyfrowanie WEP, bo w trybie Bridge TP-Linki nie obsługują
WPA/WPA2. :-)