Re: Napęd dyskietek 5,25"

Autor: maX <aver_at_interia.pl>
Data: Mon 25 Oct 2010 - 16:26:57 MET DST

Użytkownik "User" <User@Users.com.pl> napisał w wiadomości
news:4cc58ea5$0$22816$65785112@news.neostrada.pl...

> Moje dzisiejsze próby pokazały, że przy innym podłączeniu taśmy
> zielone lampki w napędach FDD nie palą się przez cały czas (jak to było
> poprzednio). Co więcej, pomimo podłączenia obu napędów FDD
> napęd 3,5" działa prawidłowo.

A testuj raczej przy podłączonej tylko jednej stacji.

> Całkowite wyłączenie FDD w BIOSie nic nie dało. System sam sobie
> z tym nie poradził.

A wyłączyłeś tylko samą stację dyskietek, czy cały kontroler FDD?
Bo tu jest analogicznie jak z twardymi dyskami. Jak sie wyłączy
rozpoznawanie HDD w biosie, to Windows sam sobie znajdzie dysk, ale jak sie
wyłączy w biosie cały kontroler HDD, to windows oczywiście już nie znajdzie
dysku.

> Natomiast nie starczyło mi dzisiaj czasu na próby z dyskien 20GB
> i skorzystaniem z polecenia DrivParm. Ponadto nie udało mi się jeszcze
> znaleźć w Internecie ustawień parametrów h:heads, s:sectors i t:tracks
> dla dyskietek 5,25". Ale będę jeszcze szukać. Jutro powinno być na to
> więcej czasu.

Zdaje się że jeśli to standardowe dyskietki 5,25" (bez tego zwiększania
pojemności o którym pisał sTav), to wystarczy ustawić tylko f::faktor na "1"
(czyli 1.2 MB). Wtedy program, wiedząc że to stacja 5.25", załaduje
standardowe wartości heads, sectors i tracks. Ale być może program nie robi
tego automatycznie i trzeba mu będzie jednak podać te 3 parametry.