Re: USB 3 na śledziu do PCI

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Sun 27 Jun 2010 - 15:22:55 MET DST

"aaaa" 4c268f63$0$17100$65785112@news.neostrada.pl

> Ja tam mam kilka dyskow 2,5 na USB i wszystkie osiagaja do 30 MB/s, ale jeden- uwaga- 40 MB/s.
> Ten szybki to PQI.

Masz HDDTurbo? Jeśli masz, może podzielisz się numerkiem? Ja kupiłem PQI,
aby mieć HDDTurbo, ale wewnątrz opakowania nie było numerka do HDDTurbo. :)

> Goly wyciaga 30 MB/s w HD Tune, ale po zainstalowaniu programu TurboHDD- HDTune pokazuje wlasnie 40 MB/s.

No właśnie. Więc może podziel się numerkiem do HDDTurbo. :)
Ja tylko po to kupiłem PQI (droższy od Transcenda) aby mieć ten numerek.
Sprzedawca wypiął się na mnie tuż po kupnie. :)

> Moze mi to ktos wytlumaczyc? Jakis ten program magiczny jest? Program dziala tylko z tym PQI- innych nie obsluguje.

Obsługuje, obsługuje!!! Wewnątrz PQI mam Fujitsu. Wewnątrz Transcenda -- też. :)

A co robi? Moim zdaniem może kompresować i dekompresować w locie, ale nie musi tak być. :)
Nigdy tego nie uruchomiłem, więc trudno mi cos powiedzieć. :)

> Same dyski (nie na USB) to by pewnie wiecej wyciagnely, bo w laptopie mam dysk 2,5" i wyciaga do 70 MB/s a te na USB sa niegorsze
> parametrami.

Są jeszcze szybsze. Ja chcę do notebooka kupić błyska Seagate. :)

  http://www.morele.net/komputery/notebooki/dyski-2-5-i-mniejsze-155/,,,,,,,p,0,,11324o420714,10023o387824,5522o321226,5523o321180,5531o321188,/

> A tak swoja droga to jak to jest, ze USB 2.0 ma niby 480 Mbit (czyli 60 MB/s), ale takich predkosci nie wyciaga?

Bo obciąża CPU i po prostu tak ma. :)
USB nie jest dobrym interfejsem...

> Na kazdy bajt danych dorzucany jest bajt kontrolny? Jesli tak to inzynierow, ktorzy to zaprojektowali nalezy wylac bo jest to
> chyba najgorszy protokol danych jaki istnieje.

Nie wiem, ile jest bajtów dodatkowych w USB. Zawsze jest ich cała masa. :)

M$ nigdy nie budował niczego doskonałego, a USB jest dziełem M$. :)
FW jest szybszy, choć teoretycznie ma tylko 400 Mb/s -- któryś FW, bo jest ich wiele.

--
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'