Re: Transfer plikow - miedzy pc

Autor: maX <aver_at_wywaltointeria.pl>
Data: Thu 24 Jun 2010 - 16:44:54 MET DST

Użytkownik "Maciek" <maciek@emti.one.nospam.pl> napisał w wiadomości
news:4c231a85$0$19162$65785112@news.neostrada.pl...

> Pieprzenie kotka. Co tu ma system do rzeczy.
> Potrzebny jest kabel krosowany

Nowsze karty sieciowe nie wymagajÄ… kabla krosowanego (wystarczy ĹĽe jedna
karta taka jest). Oczywiście działa to wtedy też w drugą stronę, czyli krosa
można uzywać do połączenia ze switchem/hubem, zamiast zwykłego kabla.

> i ustawienie na obu maszynach IP z tego
> samego zakresu - np. 192.168.1.1 i 2.

Wielokrotnie już łączyłem bezpośrednio 2 kompy kablem i jeszcze nigdy nie
ustawiałem ręcznie IP (pod Win98 / WinXP). Choć może Win7 coś zmienia w tej
kwestii i może w nim trzeba już faktycznie wpisac IP ręcznie.

> Oczywiście muszą być zasoby
> udostępnione na jednej z maszyn.

To chyba tez nie jest niezbędne (acz pewien nie jestem, bo pod Win95 OSR2
jak pamiętam były problemy z połączeniem gdy komp miał wyłączone
"Udostępnianie plików i drukarek").