Re: Jaki jest sens stosowania dysków SSD?

Autor: Marek <brak_at_email.com>
Data: Wed 12 May 2010 - 00:26:22 MET DST

Dnia Tue, 11 May 2010 18:49:47 +0100, tg napisał(a):

> to cie zmartwie, ten samsung ma:
> read throughput of 136 MB/s and an average of 110.4 MB/s

Jeśli tak, to czyżby więc RAID 0 podwajał prędkość skoro średnia przy
plikach np. 8MB sięga 260MB/s (przynajmniej w/g 2 programów testowych) ?

> a to co podajesz to teoretyczne transfery z\do 16MB cache

W dyskach występują dwa transfery. Pierwszy z nich jest z nośnika do cache
(Data Transfer Rate / Media to/from Buffer). Drugi z nich jest z cache do
hosta (Data Transfer Rate / Buffer to/from Host). Pierwszy z nich wynosi do
250MB/s, drugi do 300MB/s. Czy jest gdzieś trzeci transer o którym piszesz,
który z kolei stanowi to wąskie gardło?

Przed chwilą znalazłem ciekawy artykuł o wadach dysków obu typów i jak
liczyć prawdziwą wydajność HDD. Pomyślałem sobie, że artykuł może Ciebie i
grupowiczów zainteresować. Ze zdumieniem wyczytałem, że SSD mają problem z
trwałością.

http://www.storagefocus.pl/porady-ekspertow/dyski-macierze-dyskowe/cala-prawda-o-wydajnosci-twardych-dyskow-ssd