Re: Stacje Dyskietek 3.5

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Tue 27 Apr 2010 - 23:39:07 MET DST

** Paweł Hadam <hmpawel.@.gmail.com> wrote:

> Wydaje mi się, że z dyskietek 3.5 w obecnych czasach na poważnie korzystają
> tylko jakieś przestarzałe urzędy (ZUS :) )

ZUS pewnie jest i przestarzały ale nie oceniałbym tak jednoznacznie tego czy te
dyskietki u nich to głupi pomysł czy nie... raczej głupi ale nie znasz
wszystkich szczegółów ani ja też nie znam.

Faktem jest, że to Gazeta Wyborcza się do tego przypierdoliła bo zobaczyli
gdzieś w przetargu i wydało im się to śmieszne, no i teraz ludzie to przywołują
w dyskusjach.

Tylko jak napisałem - nie znasz szczegółów, więc ciężko jest ocenić, równie
dobrze może być tak, że zakup dyskietek to była w ich przypadku sensowna
decyzja.

Przecież tam chodziło o dokupienie materiałów do *eksploatowanego* już systemu,
a nie o projektowanie czegoś od nowa w oparciu o dyskietki. To zasadnicza
różnica.

> czy biedniejsze organizacje państwowe (np. szkoły).

Biedniejsi to w tym przypadku mogą być uczniowie - ciężko wymagać od każdego
ucznia aby na lekcję informatyki - na której napisze dwie kartki w Wordzie i
zapisze na dyskietce - przynosił pendrive. Dyskietki jednak są nadal tańsze.

> Do tego pewnie należy dodać garstkę osób wykorzystujących bardzo stary sprzęt
> niezdolny do bootowania z CD czy USB (dyskietki ratunkowe).

Raczej ludzi, którzy mają stary sprzęt, który przez dyskietki wymienia dane.
Wbrew pozorom trochę tego jest - np. kontrolery przemysłowe czy sekwencery midi
itd.

Ergo: jeżeli nie znasz sytuacji na tyle, że możesz wykluczyć zastosowanie
dyskietki z zapotrzebowania to masz do wyboru albo np. dać jedną stację na USB
na kilka komputerów/dział, ew. aby coś z tego napędu mieć - zamontować hybrydę
czytnik kart pamięci i dyskietka w jednym.