Re: ASUS 1201N, Win7 i problem z powrotem ze stanu wstrzymania

Autor: Saiko Kila <fnvxbxvyn_at_phgzr.vqrn.arg.cy>
Data: Mon 12 Apr 2010 - 18:52:51 MET DST

Proces Michał Bień <mbien@invalid.pl> zwrócił błąd:

> U mnie z kolei najczęściej znika po wybudzeniu wielofunkcyjny czytnik
> kart (na usb, montowany w miejsce FDD) oraz podłaczony pod dodatkowy
> port USB w tym czytniku mały kontroler bluetooth.

Ja może doprecyzuję że te problemy u mnie to nie całkowite zaprzestanie
działania, ale np. niepoprawne funkcjonowanie LCD na klawiaturze albo
jakieś brzęczenie na dźwiękówce - czyli sprzęt działa, ale nie na
100%...

> No nie wiem. Może też coś z zasilaniem i samym OSem - urządzenia
> podłączone pod USB na płycie lutowane (z tyłu obudowy) zawsze poprawnie
> się wybudzają, w tym TE SAME pendrive co w feralnym czytniku. A
> przypominam, że sterownik USB w southbridge jest ten sam dla portów z
> tyłu i na kablach z przodu obudowy.

Coś takiego że jeden pendrak nie chce działać na kompie z Vistą/Win7 a
działa na XP to też mam. Tylko że mu się tak stało któregoś dnia, po
ponad 2 latach. Nie chce mi się go formatować, może by pomogło. Akurat
pewne rzeczy związane z obsługą flaszek są od Visty zepsute i, jak
czytałem wypowiedzi panów z Microsoftu, tak ma być i zostaje bo tak jest
lepiej, a jak ktoś myśli że jest gorzej to głupi (w takim mniej więcej
tonie). Chodzi o niekoszerne rozłączenie takiej flaszki.

> Nie nastraja to zbyt optymistycznie. Zresztą mam wrażenie, że Win7 HP
> Retail stwarza (o ironio!) znacznie większe problemy z kompatybilnością,
> niż Win7 RC i beta - choćby Audigy czy sprawiający notoryczne problemy
> (zamierający na bałym ekranie na dobre 5 minut, potem już działa OK) Lex
> od WK. Pod Win7 RC i beta zawsze działał OK od razu.

Jeśli to wina sterów, dajmy na to Asusa, to faktycznie nie jest dobrze,
bo taki Asus ma problemy z unowocześnianiem sterowników. Jeśli to wina
systemu, to zależy chyba od charakteru osób które się tym w MS zajmują
:)

> Hmm, u mnie mobo i R4850 asusowe...

Ta, może to te mobo... Kiedy ja ostatni raz BIOS zmieniałem? ;)

--
Saiko Kila
Unregistered Windows User #7.29581131e8