Re: kieszonkowy czytnik pdf

Autor: Jacek Kauch <jacekkauch_at_onet.eu>
Data: Mon 28 Dec 2009 - 19:45:03 MET

On 09-12-28 10:57, in article hh9u0k$jfv$1@node1.news.atman.pl, "RadoslawF"
<radoslawfl@wp.pl> wrote:

> To może jeszcze napisz "kolego" do jakiej wielkości są najczęściej
> generowane pliki PDF ?
> :-)

Akurat odpowiedź jest kompletnie bez znaczenia ponieważ pytanie jest bez
sensu.
Znaczenie ma to jakiego typu PDF'y będzie czytał inicjator wątku. Ba,
urządzenie którego będzie używał, kieszonkowe przypominam, może mieć świetny
system obsługi tychże jak powiększanie/pomniejszanie, przewijanie itp. a
rozdzielczość wyświetlacza spowoduje, że czytanie nie będzie stanowiło
problemu. Teraz przeglądam sobie np. manual do typografii Audi, gdzie z
podglądu całej strony wystarczy dwuklik na bloku tekstu by ów blok wypełnił
ekran i stał się bardzo czytelny, przewijanie na dotykowym ekranie jest
bajecznie proste i funkcjonalne. Ponowny dwuklik przywraca podgląd na całą
stronę. Mam podręczne urządzenie, formatu kieszonkowego z ekranem 3,5", z
rozdzielczością 480/320 pixeli i mogę bez żadnego problemu korzystać z
manuala serwisowego do mojego komputera kiedy zachodzi taka potrzeba... albo
poczytać sobie jakąś gazetę w PDF'ie przygotowaną. :-)
Jak na razie nie istnieje kieszonkowy wyświetlacz PDF formatu A4 dostępny w
handlu. Może kiedyś opracują składane jak chusteczka ale to pieśń
przyszłości.

> W przypadku czytania lub przeglądania dokumentu gdzie dla każdej
> linijki trzeba całość przesuwać na boki bo na ekranie się nie
> mieści można napisać że da się taki wyświetlić, napisanie że da
> się tak czytać jest nieprawdą zwana przez znawców sloganem
> marketingowym.

Magiczne słowo: kieszonkowy. Mało kto chce tachać ze sobą kolejnego klamota
sugerowanej przez Ciebie wielkości. Jeżeli ktoś zakłada, że ma być
kieszonkowy to założenia liczy się z ograniczeniami i konsekwencjami. I li
tylko od urządzenia a przede wszystkim od jego oprogramowania zależy jak
wygodnie będzie się przeglądać/czytać.

Pozdrawiam

--
Odpowiadając, nie pisz na e-maila z nagłówka, wszystko ląduje w koszu.