Re: zasilacz do laptopa

Autor: KILu <byter_at_wp.pl>
Data: Mon 28 Dec 2009 - 14:35:25 MET

Adax wrote:
[...]
> Wtyczka taka sama, napięcie większe o 1V, czyli o ok. 5%. Moc zasilacza
> HP jest co prawda większa, ale mam nadzieję, że nic się nie stanie :)

Niemal na pewno nic zlego sie nie stanie, najwyzej laptop nie bedzie
ladowac baterii. Upewnij sie tylko, ze pilonogia (i polaryzacja) jest
prawidlowa!
Gorzej, gdybys chcial uzyc zasilacza o wyzszym napieciu, ale generalnie
taka roznica w dobrym sprzecie nie powinna stanowic problemu. Od dwoch lat
uzywam malego laptopa IBM z zasilaczem od innego modelu, silniejszym i
podajacym wyzsze napiecie - 19V zamiast 16V (!!!). I nie ma zadnych
problemow.

Sa jednak laptopy, ktore komunikuja sie z zasilaczem - na podstawie tych
danych sa np. w stanie okreslic, czy uzywasz zasilacza "stacjonarnego",
"lekkiej" wersji mobilnej czy np. ladowarki samochodowej i na tej
podstawie dobieraja maksymalne obciazenie.

--
KILu