Re: WD Green Power w praktyce

Autor: marfi <marfi _at_bb.onet.pl>
Data: Sun 20 Dec 2009 - 20:57:04 MET

Użytkownik "marfi" <marfi @bb.onet.pl> napisał w wiadomości
news:hfqrcv$k2$1@nemesis.news.neostrada.pl...
> Użytkownik "ąćęłńóśżź" <usun_to@wp.eu> napisał w wiadomości
>
> Kupiłem WD5000AADS - w weekend zobaczę co to jest warte :)

Wymieniłem w komputerze 3 dyski :
 - RAID1 na 2*WD3201ABYS
 - 1*WD1600AAJS
na dwa niezależne (czyli nie RAID) Green Power:
2*WD5000AADS

efekt:

Pozytywy:
- Temperatura dysków obniżyła się o kilka stopni (idle ok. 30 - max 44
poprzednio ok. 50)
- pobór mocy zmniejszył się o ok. ~15W w idle
- prędkość nowych dysków większa niż WD3201ABYS ale mniejsza niż w
WD1600AAJS (wg HD Tune 2.55 czyli max ok. 100MB/sec)
- dyski cichsze niż poprzednie

Negatywy:
- po pierwszym dniu pracy SMART wykazał ,że jeden z dysków Green Power
WD5000AADS posiada: 7 reallokowanych sektorów (słownie siedem) i póki co ta
wartość nie ulega zmianie ale wygląda paskudnie.

--
marfi