Re: nowy laptop z win ale bez plyty?

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Sun 20 Dec 2009 - 02:47:26 MET

** budda <nospam@nospam.xx> wrote:

> mam na myśli płytkę instalacyjną Windows od Microsoftu. Poza tym, jak ktoś
> już zauważył, to NTG.

Microsoft nie sprzedaje samych płytek instalacyjnych - Microsoft sprzedaje dla
klienta detalicznego system w pudełku - czy to OEM/BOX to bez znaczenia.
Kupując taki system płacisz za nośnik, pudełko, okładkę do tego pudełka itd. I
płacisz na zasadach detalicznych.

Duży dostawca sprzętu nie potrzebuje tego wszystkiego, również użytkownik
docelowy też nie potrzebuje. Duży dostawca ma wynegocjowany z Microsoftem
kontrakt i sprzedaje w takiej formie w jakiej to dostajesz - tak jest taniej
dla producenta, więc (z racji tego, że większość kosztu producenta ponosisz Ty)
jest i taniej dla Ciebie.

Naprawdę nie ma problemu zakupić laptopa z nośnikiem microsoftowym - tylko to
po prostu jest droższe.