Re: Czemu bateryjki umierają?

Autor: PP <piotrpitucha_at_poczta.onet.pl>
Data: Sat 19 Dec 2009 - 11:21:48 MET

> podziałało i... dalej to samo. Dziwne. Czy takie nowe bateryjki trzeba
> jakoś specjalnie potraktować? Stare trzymały z 5 lat, a te kilka
miesięcy...

Używam tych bateryjek do innego sprzętu i stwierdzam że nastąpił znaczący
spadek ich jakości, ale nie aż taki aby padały nagle.
Podejrzewam że spowodowane jest to upływnością elektrolitu który blokuje tą
baterię. Nie należy się oszukiwać, warunki wewnątrz komputera są okropne dla
kondensatorów, ostatnio przytrafiło mi się nawet kilka płyt Asusa w których
upływność dała znać o sobie już w czasie gwarancji.
Jeśli jesteś "lutujący" to spróbuj wymienić kondensator elektrolityczny w
okolicach baterii BIOSu, zwykle nie ma tam innych i łatwo go znajdziesz.
Weź pod uwagę że płytki do PC są wielowarstwowe i wymiana nie jest banalna,
płytka bardzo odbiera ciepło.
Przy okazji wyczyść płytę, może upływność jest przez lekko zawilgocony kurz?
A stan baterii możesz prawdzić podpinająć równolegle do niej opornik rzędu
1K i mierząc co kilka godzin napięcie, w internecie znajdziesz pojemność
baterii i oszacujesz ile powinna wytrzymać
Piotr