Re: Zmiana pecetów na notebook'a - co radzicie?

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Fri 18 Dec 2009 - 22:27:38 MET

** OMSON <omson@o-dwa.pl> wrote:

> [...]
> sie pytanie o zasadność/opłacalność takiego posunięcia? Główny determinant
> to kwota jaką będę musiał zainwestować w przypadku jednej z opcji (rozbudowa
> PC vs zakup notebooka i sprzedaż PC) - do tego cały system (OS-hardware) musi
> zapewnić mi bezproblemowe działanie podczas realizacji projektów muzycznych.
> I tutaj pojawia sie pierwsza obawa - a co jeśli notebook okaże sie jednak
> mimo wszystko wolniejszy od peceta? Co jeśli kwota jaka planuje przeznaczyć
> (tj, 3,5k zł max) nie zapewni mi sprzętu z dostatecznie wydajnym procesorem?

Jezu piszesz jakbyś potrzebował niewiadomo-czego, się okazuje, że...

> Obecny konfig obydwu maszyn:

> 1PC) C2D E6320 @2,35GHz, 2GB RAM DDR2, MoBo na ATI RS600, WDC Raptor 36GB/10k
> obr. Seagate 7200.8 250GB/7,2k obr (obydwa SATA), XP Pro SP2 32-bit, Chieftec
> 400W

> 2PC) C2D E6320 1,86GHz, 2GB RAM DDR2, MoBo na VIA PT880Ultra, Samsung
> 80GB/7,2k obr SATA, Fortron 350W

Całkiem przeciętne sprzęty... w czym te wąskie gardła masz w tym przetwarzaniu?

> Wyliczyłem, że za obydwa wyszłoby ok 1,5k zł na Allegro (wystarczyłoby
> dorzucić drugie tyle na notebook'a).

> Do poprawnej pracy pecetów natomiast, musiałbym dokupić po RAM, tak aby min w
> kazdym znalażło sie 3GB, no i mocniejszy procesor.

> Jakiego nitebooka musiałbym wybrac aby sprostał takiemu zadaniu?

> P.S. Seria Y550 Lenovo przedstawia sie całkiem ciekawie z 4GB RAM DDR3 i
> dyskiem 320/500GB + GF9600GS na pokładzie (czasem lubię pograć) - dobrze
> kombinuję?

Jeżeli zależy Ci na wydajność/cena to na pewno stacjonarny wypada lepiej.
Chociażby możliwość zastosowania wielu dysków w RAID czy obsadzenia dużej
ilości gniazd pamięci (ta jest stosunkowo tania).

Poza tym nie piszesz na czym Ci zależy w przypadku laptopa - generalnie zasada
jest taka, że im wydajniejszy tym droższy, im mobilniejszy też droższy.
Istnieją na rynku laptopy potwory, które właściwie z laptopa to mają tyle, że
można je przenieść, bo na kolana (lap) się nie zmieszczą. :>

Np. ThinkPad W700ds - dla mnie wypas i generalnie pożera te Twoje dwa pecety na
śniadanie, no ale ta cena...

Jakbyś mnie pytał to ja bym wybrał lapopa potwora +stację dokującą +dobry
monitor. Ale to taniej od dwóch pecetów nie wyjdzie.