Re: dysk zewnetrzny USB co w srodku

Autor: Adam 'Adak' Kępiński <adak_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 17 Dec 2009 - 21:39:13 MET

> 1. czy jest jakaś metoda aby to zbadać nieinwazyjnie
> 2. co sądzicie o Samsung Story 1,5TB USB2.0 HX-DU015EB/A62

Posiadam - o tym dalej.

> - znalazłem recki w necie, gdzie widać było że w środku siedzi wersja
> geeneco 5400 obrotów wbrew reklamom że 7200, co daje same plusy w
> postaci cichej pracy, niskiej temperatury (temperatura zabija dysk)

Ostatnie newsy mowily, ze temperatura nie jest tak zabojcza dla dyskow jak
sie mysli, ale akurat ja sie z Toba zgadzam :-)

> i niskiej awaryjności (recki tego dysku w necie) oraz wbrew pozorom
> dobrej wydajnosci momentami lepszej od seagate (też recki i
> porównania w necie). - i podoba mi sie obudowa :)

Używam go od kilku miesięcy, leży w nim właściwie tylko backup, ale czasami
ejst przez to sporo kopiowania.
Prędkość - HDTach pokazuje 35MB/s przy odczycie - na żywca faktycznie
uzyskuje się 30 kilka MB/s. Zapis podobny - słowem to raczej problem złącza
USB niż dysku (szkoda, że nie ma wersji eSATA).
Fantastyczna obudowa, w ogóle dla niej się zdecydowałem kupić ten sprzęt -
kręcony włącznik Z PRZODU - chyba jedyna obudowa która ma to tak rozwiązane.
Prosto włączyć, prosto wyłączyć, nie trzeba macać gdzies ręką i modlić się i
przełącznik, a nie omyłkowo odłączyć kabel ;-)

Minusy - jedn dla mnie duży:
Dysk po 5 minutach bezycznności przechodzi w tryb standby i przestaje się
krecić.
O żywotnośc się nie martwię, ale jak chcę z niego skorzystać to praktycznie
za każym razem musi się chłopak rozkręcać (ok 5s) i to mi się nie podoba.

Ale jako, że soft do niego jest tylko zarządzający, to wyłączyć tego nie ma
jak.

Jeśli ktoś ma jakiś pomysł jak to zrobić sprzętowo, albo pod XP - proszę o
tips :-)

Oczywiście przez to wyłączanie praktycznie nie ma mowy, żeby się przegrzał
czy coś... ;-)

Pozdrawiam,

--
Adam 'Adak' Kępiński    adak61@tlen.pl    GG: 1004327