Re: Jaki kodek AAC do PC z zestawem "Surround"? (czyli moje doświadczenia)

Autor: Swiezak <suckMYrocket!!!_at_gmail.com>
Data: Thu 17 Dec 2009 - 12:21:01 MET

No więc zacznijmy po kolei (tudzież od początku). Fanatykom tego rodzaju
badziewia polecam Cole2k.Media.Codec.Pack.v7.9.0 (do zassania na
www.cole2k.net). Posiada wszystkie niezbędne kodeki. Oprócz tego ściągnąłem
fajny plugin do Windows Media Playera (Dolby Surround II,
csii_wmp_plugin_1_4_2_0.exe, emulacja programowa, niestety w wersji Trial,
ale można zarejestrować). AAC jest Cole2k Codec Packu (oryginalne
wykorzystanie 6 kanałów). W przypadku plików 2 kanałowych można wykorzystać
dla urozmaicenia dźwięku właśnie wspomniany Dolby Surround Plugin (szkoda,
że nie ma dla WinAmpa). Można też wykorzystać MP3 Surround oryginalnego
Frauhoffera (twórca formatu mp3), albo MP3d (tegoż samego Frauhoffer
Institute). Uprzedzam jednak, że lepiej nie przesadzać z kombinowaniem, bo
można zgłupieć i osiągnąć tzw. efekt "dizzy". (czyli kompletne rozstrojenie
dźwięków. Innymi slowy. Do pkików 6 kanalowych polecam AAC, zaś do 2
kanałowych z symulowanm surround pozostałe dwa. U mnie chodzi zajebiście.
Chociaż głośniki są średniej klasy (z rozwalonego, starego kina domowego),
to i tak u mnie chodzi zajebiście.

Pozdrawiam i zapraszam do dzielenia się własnymi wrażeniami z eksperymentów.

M.

BTW: zauważyłem, że jest też jakiś plugin dla Virtual Dub, ale z nim nie
chciało mi się już bawić. To co mam najzupełniej wystarcza. Wprawdzie to nie
to samo, co multiplex, albo kino domowe Denona, no, ale jak na monitor 17``
i tak efekt jest zajebisty

__________ Information from ESET Smart Security, version of virus signature database 4695 (20091217) __________

http://www.eset.com