Re: Seria DELL GX260/270/280 - ktory cpu najmniej pradu bierze

Autor: Jawi <tajny_at_poufny.pl>
Data: Tue 15 Dec 2009 - 22:08:39 MET

W dniu 2009-12-15 17:15, Vituniu pisze:
> [...]

Chcesz zaoszcządzić na procku 20-30 W i tyle stracić na chipsecie
dyskach etc?
Prąd drożeje, do domu albo dedykowany router z dyskiem wbudowanym, albo
jeśli potrzeba większej modyfikowalności/elastyczności to tylko coś
energooszczędnego.
Np. Microtik, alix albo tańsze rozwiązania np
Intel ATOM od 2 do 4 W i płyta na chipsecie 945GSE, GM, GME - gdzieś 6-7W
Całość jakieś 20 wat dyskiem pewnie i ramem, w gorszym scenariuszu tyle
co sam chipset płyty tego dela może się okazać.
Np: Intel D410PT płyta z prockiem grafą - podobno 12W bierze - 250 pln
D945SEJT 350 pln ale zasilanie DC 12V czyli małe i wbudowujesz w
jakąkolwiek obudowę. Masz 1 lan i gniazdo pci
ceny alledrogo
Ale szukałbym do domu w tym kierunku raczej a nie stare, wielkie
energo-chłonne pudło. Ale to moje zdanie tylko:)