Re: Co daje w drukarce PostScript?

Autor: MC <m5c_at_go2.pl>
Data: Mon 07 Dec 2009 - 20:10:26 MET

Użytkownik "Irokez" <henric8@op.pl> napisał w wiadomości
news:hfh2be$aj4$1@news.onet.pl...
> Witam
>
> Oglądam dwie drukarki Xeroxa, 6125 i 6130, jedna ma GDI druga PostScript.

PostSript nie występuje samodzielnie. Drukarki z tym jezykiem używają także
drugiego z nich, PCL-a. Oznacza to, ze drukarka ma procesor przygotowujący
stronę do druku. W drukarkach bez procesora, kiedyś zwanymi GDI,
przygotowaniem zajmuje sie komputer.

> Zaglądam na testy chipa a tam wydru zdjęcia A4 na GDI 19 sekund, na
> PostScriptowej 57 sekund, dokument graficzny odpowiednio 17 i 25 sekund.
> PS wolniejsza? O co biega?

O to, że testy Chipa najlepsze lata mają już dawno za sobą. Nikt śpieszacy
się nie używa Postscriptu. To testów szybkości w drukarkach z procesorem
rastrującym wykorzystuje się PCL.

> Drukarka bedzie działac po ethernecie w domu drukując od czasu do czasu,
> systemy Windows XP i 7, potrzebne mi jest dopłacanie do PS?

Nie. Postsript to w zasadzie historia.