Zniknęły napędy optyczne

Autor: Robro <r.przewlocki_at_chello.pl>
Data: Sun 06 Dec 2009 - 19:38:48 MET

Witam.
Prawdopodobnie po jakimś niefortunnym czyszczeniu komputera (rejestry,
pliki, .. ), zniknęły mi dwa napędy optyczne - CD i DVD. W menedżerze
urządzen przy ich nazwach wykrzykniki na żółtym tle.
W włąściwościach -ogólne opjawia się poniższy komunikat:

System Windows nie może załadować sterownika urządzenia dla tego sprzętu.
Sterownik może być uszkodzony lub nieobecny. (Kod 39)

Aby uruchomić narzędzie do rozwiązywania problemów przeznaczone dla tego
urządzenia, kliknij Narzędzie do rozwiązywania problemów.

Pomoże ktoś uporać się z tym problemem?
Zastrzegam, że nie jestem za dobry w tej dziedzinie.

Domyślam się, że coś się stało ze sterownikami. Czy wgranie sterowników z
płyty CD dołączonej do płyty głównej pomoże? Czy nie nastąpi urtata danych i
programów?

Pozdrawiam
Robert