Re: Jak podłączyć komputer do TV?

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Sat 05 Dec 2009 - 00:06:28 MET

W dniu 2009-12-04 23:44, BartekK pisze:
> Nie. A "luzem" wtyczki do polutowania (a w zasadzie obudowy do wtyczki
> DB9 / DB15) kątowej też nie znajdziesz, to bardzo egzotyczna sprawa.
Może nie do końca się wyraziłem dobrze, bo obudowy do wtyczki
dsub9/dsub15 kątowe istnieją, ale "w bok" a nie "w dół"

W każdym "sklepie na rogu" dostaniesz takie obudowy wtyczki
http://sklep.avt.pl/photo/product_info/2/1/b/1_21bc9d61e234.jpg
do których wkłada się taki wkład
http://www.maritex.com.pl/uploads/groups/3b2d141297b99b01e8d975dca383f083.jpg
(oczywiście z polutowanymi kabelkami). Z takich elementów składane są np
takie http://www.tridex.pl/pliki/j/3300.jpg przedłużacze VGa (albo kable
VGA, zaleznie czy na końcach masz bolce-bolce, czy bolce-dziurki,
wybierz co ci pasuje zastosować). Najlepsze jest to, że posiadają
właśnie te obudowy rozbieralne, a nie jako zalany kloc z gumy, który
rozcinając/rozbierając - uszkodzisz cieńkie kabelki w środku. Minus tych
przedłużaczy/przewodów - te rozbieralne są przeważnie najgorszej
jakości, w wyższych rozdzielczościach robią rozmycie obrazu, odbicia itp.

Jakbyś wziął taki kabel/przedlurzacz i rozpierdzielił/rozebrał wtyczkę
tÄ… od monitora, to dostaniesz element "wtyczkowy" z polutowanymi
kabelkami. Do kompletu tylko brakuje obudowy kątowej by osłonić czymś tą
blaszkę by nie pourywały się kabelki. Albo możesz zmodyfikować jakąś
taką łatwodostępną (wyciąć/wypiłować jej dziurę z boku, zamiast z tyłu),
albo szukać czegoś takiego:
http://media.digikey.com/photos/Tyco%20Photos/5206478-4.JPG - obudowa
składana z wyjściem przewodu w bok (tutaj fotka akurat do wersji dsub25,
a trzeba by znaleźć do dsub9/15), miałem tego karton i tak z miesiąc
temu wywaliłem na śmietnik...