Re: Więcej RAM-u - w jaki sposób?

Autor: Michał <mbierwia_at_wywalto.o2.pl>
Data: Thu 03 Dec 2009 - 19:13:18 MET

> Z tym akurat będzie problem, bo jak podaje Asus
> (http://asus.com.pl/product.aspx?P_ID=YwIVDOTcvIMHZdTy), moja płyta
> główna obsługuje RAM do maks. 800MHz.

Zgadza się, z zastrzeżeniem, że obsługuje *oficjalnie*.
Po podkręceniu FSB wzrasta szybkość taktowania pamięci - powyżej
wartości oficjalnych. Nie wiem jakie dzielniki dla pamięci ma Asus P5B i
czy można tam - przestawiając FSB z defaultowych 266MHz na 333MHz
(procesor to wytrzyma na 99,9%) - utrzymać taktowanie pamięci na
bezpiecznym poziomie.

> Poza tym 360zł to zdecydowanie za dużo - chciałbym zrobić sensowny
> upgrade jak najniższym kosztem, max. 200-250zł.

W takim razie kup 2x1GB 800 Kingmaxa, jeśli masz możliwość sprzedaży
2x512 - sprzedaj i używaj nowych pamięci - jeśli nie, po prostu dołóż
moduły i ciesz się posiadaniem 3 GB RAM.