Re: komputer dla gracza

Autor: Wiesław <nawu_at_usun.poczta.onet.pl>
Data: Wed 02 Dec 2009 - 22:54:55 MET

Dnia 02-12-2009 o 16:52 identifikator: 20040501 napisał na pl.comp.pecet:

> no właśnie, to DX11... może Ktoś powie mi wprost, STALKERA ta grafa
> uciągnie?

Wszystkie z wymienionych uciągną, zależy na jakich rozdzielczościach
i jakiego STALKER-a. Tu masz testy najnowszego.
http://www.gry-online.pl/S040.asp?ID=74&STR=4
Rozdzielczości można zmieniać w zakładkach.

Z testów wynika, że ta gra "lubi" GTX260 i HD4890. Z tym, że to są
niezłe piece. Pierwsza posiada TDP na poziomie 186W, druga 190W.
GTX260 core 216 jest wydajniejsza o ok. 5-6%.
Zauważ, że DX11 w pewnych sytuacjach jednak coś daje.
Ja bym chyba jednak pozostał przy HD5770.

Chciałbym jeszcze sprostować kwestię procesorów. W poprzednim
poście napisałem, że nie warto brać core i5. Ktoś mógłby uznać,
że to zły procesor. Dla mnie "warto", to jest kompromis między
ceną, a wydajnością. Jeżeli zatem koszta nie stoją na przeszkodzie,
to z czystym sumieniem można go polecić. Zyskujemy wydajność
zbliżoną do Phenoma II X4 955, a czasem lepszą i energooszczędność.
Przy składaniu wydajnego komputera, należałoby ten wariant wziąć
pod uwagę.

--
Wiesław
Opera Mail