Re: poleccie mi prosze DOBRY PROSTY router

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Wed 02 Dec 2009 - 21:38:10 MET

** Andrzej Libiszewski <andrzej.libiszewski@gazeta.usunto.pl> wrote:

> ROTFL! Pokaż mi zapis w regulaminie umożliwiający takie odcięcie z powodu
> TTL.

No nie? Tym bardziej, że można o wiele łatwiej i skuteczniej wykryć aktywność
dwóch komputerów za jednym routerem. O ile router nie jest *bardzo* sprytny i
nie anonimizuje pakietów to z charakterystyki odcisków (fingerprint) TCP można
wyciągnąć dużo więcej (chociażby rodzaj systemu operacyjnego, patchlevel,
uptime) informacji.

http://lcamtuf.coredump.cx/p0f.shtml

Dla mnie te zapisy, że nie można po swojej mańce łącza podpiąć więcej niż N
komputerów są nie do wyegzekwowania ponieważ dostawca nie ma żadnych
mechanizmów realnej kontroli nad tym. Nie może wejść do mieszkania i tego
sprawdzić.