Re: Zestaw komputerowy

Autor: Maciek \ <babcia_at_jewish.org.pl>
Data: Thu 27 Aug 2009 - 12:34:25 MET DST

On Thu, 27 Aug 2009 11:38:17 +0200, "Bartek Wiecek"
<dante@ciach.eranet.pl> wrote:

>tzn za ile??? bo ja za moje lapki zapłaciłem tyle ile pi razy oko na rynku
>zapłaciłbym za porównywalnego laptopa (parametrami) z 2-3 ligi producentów i
>3y nbd on site dostałem w tej cenie a i nie zamawiałem 3 na raz. :-))

Już Ci napisałem - dostałem sprzęt ~15% taniej niż przy zamówieniu w
Dellu.

>oczywiście... tylko, ze ilu uzytkowników DOMOWYCH robi wystarczajaco duże
>zamowienia by załapać się na to FoC???

ja to dostaje przy każdym zamówieniu - nawet pojedynczej sztuki dla
kogoś innego. Ot taki upust "za wierność".

>Jako, ze kiedys zajmowałem się akurat tym wycinkiem rzeczywistości to wiem,
>ze ceny i serwis przy naprawdę duzych zamówieniach mają się nijak do tych
>oferowanych detalistom...

Dlatego napisałem - poszukaj znajomej firmy. Nie napisałem - każdej
frimy handlującej Dellami. Wtedy masz szansę załapać się na ich
zniżki.

>Robiąc moje zakupy 2 pierwsze razy przegoogle'ałem sieć w poszukiwaniu
>najlepszej oferty na taki sam komputer. Efekty był takie, ze przy
>jednostkowych zamówieniach nie udało mi się znaleźć lepszej oferty niz ta
>którą otrzymałem bezposrednio od Della. Nie ukrywam, ze były tańsze bo były.

Oferta na WWW ma się najczęsciej nijak do tego co możesz wynegocjować
w zaprzyjaźnionej firmie.

>Ale prawda jest też taka, ze te tańsze nie miały NBD w cenie a różnica jaka
>była pomiędzy najtańszą ofertą pośrednika a tą Dellową (ok 300 pln) nie
>uzasadniały dla mnie rezygnacji z tej opcji. I zeby nie było - zdarzyło mi
>się 2 razy z tego skorzystać wiec Delle nie są tak fantastycznie
>bezawaryjne, jak to krążą o nich legendy... wszystko się psuje. Natomiast
>dla domowego uzytkownika jakim jestem po godzinach to te usterki są naprawdę
>mało uciązliwe własnie dzięki serwisowi który oferuje Dell...

Zależy co robi domowy użytkownik. Ja np. muszę mieć w domu łacze
internetowe non-stop. I to bynajmniej nie wymóg mojej pracy tylko
biznesu żony. Stąd nadmiaroa ilość sprzętu i oprócz podstawowegfo
łącza także 2 rozwiązania awaryjne od 2 operatorów komórkowych.

>A własnie.. jeszcze dodatkowe pytanie - czy do Delli z pakietem 3y nbd
>onsite kupionych od pośredników przyjeżdza serwis Della czy
>przedstawiciela???

Serwis Della. Nei wyobrażam sobie by pośrednik miał na stanie pełny
zapas częsci do każdego sprzętu który sprzedaje.

>dla Ciebie w pracy tak oczywiście moze być... natomiast nie wydaje mi się by
>dla 99,999999999% uzytkowników domowych kwestia czy serwis przyjedzie dzis
>za godzinę, czy jutro było kwestią krytyczną..

Oj jest. Bo okazuje się ze nie mozna zrobić przelewu w banku albo
odpisać na maila do włsnego biznesu. Albo nawet nie można via VoIP
pogadać z synem na zmywaku w Anglii. ;-)

Zdrówko