Re: ile plyt moze nagrac nagrywarka DVD?

Autor: Leszek K. <leszek60.wytnij._at_neeostrada.pl>
Data: Wed 26 Aug 2009 - 20:08:13 MET DST

Dnia Wed, 26 Aug 2009 09:17:33 +0000 (UTC), Jacek Kalinski napisał(a):

> Hej,
>
> Nigdzie nie mogę w googlach znaleźć informacji (o ile takie są podawane?)
> ile nominalnie/maksymalnie może nagrać nagrywarka DVD?
>
> Pytam, bo mamy już kolejną nagrywarkę, która po nagraniu stosunkowo
> małej ilości płyt (300-400) psuje coraz większą ilość płyt.
> Obecna nagrywarka (LG) nie ma jeszcze pełnego roku używania.
>
> PS: nie jest to wina "jakości" płyt, bo jakich bym nie używał, to
> podobne efekty (obecnie TDK DVD+R 16x). Płyty nagrywam z prędkościami
> 4x i 8x (nigdy 16x). W czasie nagrywania nie opróżnia się bufor
> [...]

Po pierwsze unikaj nagrywarek, których nazwa zaczyna się na "L" lub "S". Po
drugie unikaj płyt TDK. Od jakichś trzech lat strasznie zeszły na psy. Po
trzecie nie schodź tak nisko z prędkością (no może x8 jeszcze obleci, ale
przypuszczalnie x12 nagra lepiej). Mój poprzedni BenQ nagrał ponad 3000
płyt i w zasadzie jeszcze chodzi, ale przy DL-kach już jest niepewny.
Pioneer DVR-215, którego teraz głównie używam niedawno przekroczył
tysiączkę i nie sprawia żadnych problemów.