Re: Dysk SATA a płyta IDE

Autor: ..Aldi.. <romek1_at_poczta.fm>
Data: Mon 24 Aug 2009 - 11:56:08 MET DST

> Witam!
> Czy jest szansa podpiąć dysk SATA najnowszy model hiper-super-turbo do
> płyty bez kontrolera SATA? Jakaś przejściówką?
> A może się kontroler SATA da dokupić?

dopiero co sam ten problem rozwiązywałem - na starszym komputerze...
najpierw kupiłem kontroler SATA na PCI (jakiś MiNT)
dopóki dysk działał jako drugi w systemie, było ok
kiedy jednak postanowiłem na nim (bo w końcu SATA winno być
szybsze niż ATA) zainstalowac system, to zaczęły się kłopoty

kontroler ma wbudowany BIOS (upewniałem się przed zakupem)
ale niewiele to dało, wymagane było skonsolidowanie tego
BIOSa z kontrolera z BIOSem z płyty głównej

informacji znalazłem niby kilka w sieci, ale wszystkie jakieś niekompletne

i w końcu zakupiłem adapter ATA<->SATA w ten sposób podpiąłem go
do płyty głównej i muszę przyznać, że wszystko działa, ale mam wrażenie,
że wydajność mogłaby być większa (pewnie to też wina całego zestawu)

ale za kilka dni zmieniam dzieciom "bebechy" w komputerze i będą mieli
nowszą płytę główną ze sterownikiem SATA na pokładzie....

pozdrawiam, Aldi