liczba talerzy i głowic a szybkość i hałaśliwość dysku twardego

Autor: Czeresniak <darek1980_at_op.pl>
Data: Mon 03 Aug 2009 - 09:10:39 MET DST

Przymierzam się do zakupu dysku twardego do laptopa i moje podstawowe
założenia to dysk 2,5" o pojemności 250-320GB w miarę tani, szybki i cichy.
Z tego co widzę to w interesującym mnie zakresie pojemności są dyski z
jednym talerzem i dwoma głowicami (250GB) oraz z dwoma talerzami i
trzema głowicami.
Stąd wynika moje pytanie czy mniejsza liczba talerzy wpływa znacząco na
hałaśliwość i szybkość dysku twardego?
Może gdzieś spotkaliście się z testami uwzględniającymi taki aspekt?

Pozdrawiam
Darek