Re: Netbook do prostych zastosowań domowych.

Autor: DooMiniK <_at_poczta.wp.pl>
Data: Fri 23 Jan 2009 - 16:39:54 MET

Jan Bartnik wrote:
> Witam.
>
> Poszukuję netbooka (do ok. 1100 zł), który sprostałby wymaganiom domowym -
> buszowanie w sieci, katowanie dokumentów w Wordowatych i Excelowatych
> programach. Do tego prezentacje, czasem jakieś programowanie, prosta
> obróbka grafiki. A teraz wymagania:

Może Aspire One? (nie jestem obiektywny...).

> - rozdzielczość przynajmniej 1024x600

Jest.

> - małe wymiary (26 cm szerokości to już dużo).

- 249 x 170 x 29 mm - z baterią 3-komorową
- 249 x 195 x 36 mm - z baterią 6-komorową

> - duży ekran (*)

8.9. W najbliższym czasie będzie 10.1''.

> - lekki

~1kg

> - względnie (jak na taki sprzęt) wydajny

Ja jestem zadowolony ;-)

> - długo trzymająca bateria

5.5-6.5h na baterii 6-komorowej.

> - dysk raczej "tradycyjny" a nie SSD

Wersja z 80GB w dobrej cenie.

> - wbudowane wifi i bt

BT nie ma.
"Problem" do obejścia na kilka sposobów, np. dongielek USB:
http://www.aspire1.pl/2009/01/20/bluetooth-dla-aspire-one/

> - wyjście vga (chyba każdy ma)

Jest.

> - nieobleśny wygląd ;)

Mnie się bardzo podoba w stos. do innych.

> - dodatkowym atutem byłby port szeregowy RS232... ale takie rzeczy to chyba
> tylko w erze

Żaden nie ma. Trzeba przez kabel USB-->RS232 (działa, sprawdzone, mam).
Druga możliwość to zakup bezprzewodowego po bluetooth.

> (*) - przez "duży ekran" rozumiem efektywne wykorzystanie dostępnego w
> netbooku miejsca.
>
> Część producentów pisze, że ich netbooki pracują w 1024x600 pod windowsem a
> 800x600 pod linuxem... to wina linuxa, czy czego? I ew. czy jest to do
> ominięcia? Dotyczy niektórych modeli, czy może producenci się nie zawsze
> przyznają?

Nie wiem kto tak pisze...

> [...]
> podobno dostępna opcja z 1280x768 (?)
> # ASUS 901 - wszystko cacy... tylko jakoś się boję dysku SSD; 12GB to dość
> mało. Czy nie jest to wciąż zbyt zawodna opcja? w razie czego można
> rozszerzyć kartą SDHC
> # MSI Wind U100 - "duży"... ale poza tym "top choice". Stylowy wygląd,
> spory dysk.
> # Aristo Pico i300 - właściwie to samo co poprzednik.
> # Aristo Pico 840 - mały... i chyba na tym koniec zalet; strasznie
> paskudny; 1,2 GHz Via C7-M... ale nie wiem czy to lepiej niż Atom N270 1,6

Aspire One 1024MB RAM/80GB HDD/WinXP SP/bateria 6-komorowa.
Znowu jest promocja w Carrefour:
http://www.aspire1.pl/2008/12/06/aspire-one-a150-w-carrefour-za-999zl-raty-x10/

--
Dominik Siedlak (bachus)