Re: Eee 1000H vs Samsung NC10

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Tue 13 Jan 2009 - 01:55:53 MET

Dnia Mon, 12 Jan 2009 07:26:50 +0100, tomasz:) napisał(a):

> Jedno pytanie: czy Ty byłeś od razu zdecydowany na NC10 czy brałeś inne
> możliwości pod uwagę (właśnie 1000H lub coś z MSI?)

Netbook to był dodatek do iPlusa. Nawet razu nie miałem go w rękach
przed kupnem.

> Czy pod zwględem wydajności te netbooki mają podobne osiągi? (w teście
> PCWK wyszło, że 1000H wygrywa w 13 testach, NC10 w 6 - teraz nie
> sprawdzę jakie to były konkretnie testy). Tylko czy nie jest tak, że
> testy syntetyczne pokauja JAKIEŚ różnice - które w praktyce dla
> przeciętnego usera nie będą zauważalne..?
> Bo w sumie podzespoły "podstawowe" - procesor, pamięć, duysk - mają podobne.

No właśnie też zwracałem na to uwagę i poza niewielkimi odchyłkami
wykazywanymi w testach wszystkie te netbooki mają niemal identyczne
osiągi.

> I jeszcze jedno pytanie: netbooka zamierzam jeszcze używać do zgrywania
> zdjęć z aparatu i przeglądania (głównie pod kątem odpowiedniej ostrości,
> utawienia fokusu itp). Zdjęcia w JPG najczęsciej, 12 MPix, około 5 Mb
> każde. Czy taki plik można w miarę przyjemnie (nie czekając 20s na
> załadowanie) obejrzeć na tym netbooku?

To chyba zależy głównie od samej przeglądarki zdjęć? Na przykład w
Irfanview można włączyć tryb uproszczony w opcjach. Tak czy tak, nie mam
takich zdjęć do testów. Ale generalnie praca z tym netbookiem pod
względem komfortu i szybkości działania niemal nie różni się od pracy na
stacjonarnym pececie z procesorem C2D.

> Druga rzecz - ta beta windows7 jest jakoś do zdobycia? Z Twojej
> sygnaturki wnioskuję, że możesz mieć większe możliwości niż zwykły
> śmiertelnik, (legalne, bo na warezach tę betę widziałem, ale od pewnego
> czasu kwestia legalności jest dla mnie istotna..)

Parę dni temu ta beta stała się publicznie osiągalna z serwerów MS. Co
prawda chwilowo nie da się jej pobrać ze strony www z powodu
przeciążenia serwerów, ale poszukaj dobrze bezpośredniego linku do pliku
.iso, ten działa.

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/