Re: [długie] Kabelkologia dźwięku przestrzennego.

Autor: Kot Prezydenta <cicior_at_gazeta.pl>
Data: Mon 12 Jan 2009 - 09:44:05 MET

Użytkownik "Yakhub" <yakhub@gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:617030773.20090111231010@gazeta.pl...

.

>I tu zaczynają się schody - dekoder otrzymuje od komputera tylko
>sygnał stereo. Sygnał DD lub DTS jestem w stanie otrzymać tylko wtedy,
>jeżeli odtworzę na PC jakiś plik zapisany w tym konkretnym formacie (i
>zrobię kilka wygibasów z konfiguracją kodeków i oprogramowania, ale to
>NTG).

Czy ja dobrze rozumiem czy ty chciałbyś aby i z pliku z dźwiękiem stereo
otrzymać DD lub DTS ?
Bez sensu, dźwięk przetrzenny w plikach DTS lub DD (ten prawdziwy) powstaje
na etapie rejetracji wielokanałowej i remasteringu a nie poprzez
przepuszczenie ścieżki stereo przez enkoder. (pomijam popularne w necie
pseudo DTS robione przez domorosłych realizatorów ze stereo)

Nie wiem jaki jest sens kodowac coś tylko po to aby przesłać do zewnętrznego
dekodera który nic sensownego z tego nie zrobi bo nie ma do tego materiału,
ma tylko przekombinowane stereo.

wydaje mi sie że ten twój dekoder powinien mieć możliwości uprzestrzeniania
dźwięku i to jest dokładnie to samo cochcesz zrobić w kompie, więcej nie
osiagniesz robiąc to w komputerze zamiast w dekoderze, tylko pliki
zrejestrowane w DD lub DTS dadzą prawdziwą przestrzenność, inne nie !